Translate

7/8/14

Μια χελώνα φάντασμα στο Μαριδάκι...


free counters


Η χελώνα καρέτα καρέτα είναι γνωστό πως προτιμά και την Νότια πλευρά της Κρήτης για την ωοτοκία της. Επικρατεί η  εντύπωση όμως πως την βολεύουν περισσότερο παραλίες  με άμμο, όπου σκάβει εύκολα για να θάψει τα αυγά της. Έτσι η παρουσία μιας τεράστιας θαλάσσιας χελώνας στο Μαριδάκι, που η παραλία του είναι με βότσαλα, ενώ υπάρχουν και αρκετά βράχια στην περιοχή, αποτελεί είδηση και όχι μόνο για τους παραθεριστές.  Παρόλα αυτά η χελώνα επιλέγει σε ποιους και πότε θα εμφανιστεί  Δεν είναι και τόσο εύκολο να την πετύχει κάποιος. Ειδικά να την φωτογραφήσει!!  Προς το παρόν έχει επιλέξει να εμφανιστεί 3 φορές.  Την μια από αυτές πόζαρε όλο νάζι στο φακό της Ρίτσας!
Μαρτυρίες όσων είχαν την τύχη να την δουν από κοντά:
Ρίτσα Κ.
«Ένα βράδυ, κι ενώ ήμουν σ ένα βραχάκι και ψάρευα στην πρώτη πλακούρα, μου φάνηκε πως ο βράχος μπροστά μου άρχισε να κινείται. Οφθαλμαπάτη! σκέφτηκα και συνέχισα να συγκεντρώνω όλη μου την θετική ενέργεια στο μεγάλο ψάρι που θα έπιανα για το βραδινό μας. 
Ο βράχος όμως συνέχισε να κινείται αργά αλλά σταθερά! Κοιτάζω καλύτερα και βλέπω ένα μάτι να γυαλίζει! Όλες οι ιστορίες για τους εξωγήινους και τα περίεργα πλάσματα που έχω ακούσει κατά καιρούς για την περιοχή αυτή, μου ήρθαν στο μυαλό… Παράτησα το ψαροκάλαμο στην άκρη κι άρχισα να τρέχω πανικόβλητη ισορροπώντας όπως όπως στα βράχια που γλιστρούσαν, για να φτάσω το γρηγορότερο στο σπίτι μου! Ο σύζυγος  μου ακούγοντας τις κραυγές έτρεξε να δει τι συμβαίνει.
Του εξήγησα με αγχωμένη φωνή, πως ένα πλάσμα που μοιάζει με βράχο αλλά έχει μάτια γυαλιστερά και μύτη γαμψή κολυμπάει μπροστά από την πρώτη πλακούρα.
Αφού με πείραξε εκθειάζοντας την φαντασία μου, με μάλωσε λέγοντας μου να σταματήσω τις υπερβολές και  πως αυτά που λέω μπορεί να τρομάξουν τα παιδιά που θα με ακούσουν και δεν θα ξανά κολυμπήσουν. 
Παρότι έδειχνε να μην με πιστεύει έριξε το φακό του στο σημείο που του έδειχνα. Και ναι! Ο βράχος ήταν ακόμη εκεί! Κουνιόταν πέρα δώθε σαν βαρκούλα! Και πριν προλάβει να καταλάβει τι γίνεται, ένα κεφαλάκι με δυο πανέξυπνα λαμπερά ματάκια εμφανίστηκε στην επιφάνεια του νερού κοιτάζοντας μας εξίσου ξαφνιασμένο!»
Ήταν η Ιοκάστη η θαλάσσια χελώνα  και αυτή είναι η πρώτη μαρτυρία για την παρουσία  της φέτος  στο Μαριδάκι.
«Μας έκανε την χάρη και βγήκε μέχρι έξω συνεχίζει την αφήγηση της η Ρίτσα. Ενώ ο σύζυγός  μου την καθοδηγούσε με το φως να βγει μέχρι την παραλία, εγώ έτρεξα σπίτι κι έφερα την φωτογραφική μας μηχανή. Η Ιοκάστη πόζαρε σαν μοντέλο στον φακό μου. Τα χέρια μου όμως έτρεμαν από τον ενθουσιασμό και αρκετές φωτογραφίες βγήκαν θολές.




Βασίλης Κ.
«Το απόγευμα πήγα να ρίξω κάτι σχοινάκια (αυτοσχέδιος τρόπος ψαρέματος) κι ενώ κολυμπούσα με την μάσκα, τη στολή  και τα βατραχοπέδιλα,  βλέπω ένα τεράστιο βράχο να έρχεται προς το μέρος μου κολυμπώντας λίγο πιο κάτω από την επιφάνεια! 
Πλησιάζοντας είδα μια πανέμορφη τεράστια θαλάσσια χελώνα. Με προσπέρασε παριστάνοντας την αδιάφορη, όπως κι εγώ άλλωστε, αλλά μόλις την ξεπέρασα έστριψα το κεφάλι μου για να την παρατηρήσω. Ανακάλυψα με έκπληξη πως έκανε ακριβώς το ίδιο! Κρίμα που δεν κρατούσα την φωτογραφική μου μηχανή για υποβρύχιες λήψεις! Θα αποδείκνυα με περίτρανο τρόπο αυτό που χρόνια πιστεύω! Πως η περιέργεια δεν είναι μόνο ανθρώπινο χαρακτηριστικό! »


Γιάννης Β.
«Μαρία», μου είπε, «προχθές κολυμπούσες με την αδερφή σου και 10 μέτρα πιο πέρα σας ακολουθούσε η χελώνα αργά και διακριτικά.
Ψάρευα με τη μάσκα και μου έκανε εντύπωση η παρουσία της. Αλλά και το πόσο αργά προχωρούσε ακολουθώντας σας.
 Σαν να προσπαθούσε να καταλάβει τι λέτε!»
Δεν ξέρω αν η χελώνα Ιοκάστη είναι επιλεκτική, περίεργη και  κουτσομπόλα…. Εκείνο που ξέρω είναι πως η συζήτηση για κείνη, κάνει τις διακοπές μας περισσότερο ενδιαφέρουσες  και μας ομορφαίνει το κολύμπι η αίσθηση,  πως από κάπου μας παρακολουθεί…





Το κείμενο μας για την χελώνα Ιοκάστη πρώτο δημοσίευσε το ενημερωτικό portal ekriti    http://www.ekriti.gr/article/iokasti-i-helona-fantasma-poy-anastatose-maridaki